Besöksräknare

söndag 16 mars 2014

Pysselsugen!!

Har ni varit på bokrean? Jag var nere på stan förra veckan och tänkte att jag kanske kunde hitta någon bra kokbok. Jag älskar verkligen att läsa kokböcker. Att se hur andra kombinerat smaker och ingredienser och tänka sig in i hur det kommer att smaka när det är färdiglagat.
Jag hittade dock inga kokböcker som jag kände för den här gången, men fastnade istället för en bok om betonggjutning. Ni som läser här vet ju om mitt bock-projekt och då jag blev väldigt nöjd med det så fick jag blodad tand. Jag vill dock kunna få till lite finess och det är svårt med betongen som inte låter sig handformas utan behöver en form. I går när jag var på ICA såg jag ett bokbord där de hade slutrea - 20 kronor för alla böcker. Där hittade jag en jättemysig bok om keramik. Den heter Fabulös keramik av Frida Anthin Broberg. Frida använder mycket spetsar och blommor och kavlade in i sin keramik som hon sedan bränner och dekorerar i fina färger eller i vitt med detaljer och kanter i guldfärg! Lite indiskt och lite robust, en stil som jag gillar. Med keramik kan man verkligen skapa små detaljer för hand och få det att bli så utan att det rinner ut som betongen gör. Synd bara att man behöver en brännugn.. Undrar vad en sådan kostar??

Jag vill skapa!!! Men jag måste få ihop det snitsiga i keramikboken med betongtekniken... Får se om någon idé växer fram om ett tag.. Allt har sin process.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar