Besöksräknare

torsdag 27 mars 2014

Betong på gång!

Jag hade en slatt cement kvar och blev så sugen på att börja testa hur lätt det är att jobba i. Letade länge till jag hittade en plastskål köpt i Indien som där används till att bära sand och dyl i, ofta på huvudet. Plastade in dess baksida med plastfolie. Jag klistrade först fast grenar för att göra ett fint mönster inuti skålen, men då cementlagret blev ganska tunt då jag helt enkelt inte hade så mycket, fick jag ta bort grenarna igen för de stack rakt igenom cementen. Istället lade jag bara ett ca 2 cm tjockt lager och satte en maskeringstejp så inte cementen skulle glida och göra skålen för tunn. Tre stenbitar tryckte jag fast i botten som fötter. 
Så här blev resultatet: 



Lite grov blev den men jag tror att man kan få fram fina former och mönster med blad och brodyrkanter. Det svåra är att hitta bra former.. Nu vill man bara att rabarberbladen ska slå ut så man kan fortsätta experimentera!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar