Besöksräknare

söndag 23 mars 2014

Helgmys i vårsol

I helgen har vi haft besök av syster med familj. Det är alltid lika mysigt! De kom igår vill lunch och åkte idag efter frukost. Jag hade marinerat både fläskkarré och högrev över natten och stoppade in köttet i ugnen efter lunch för att sedan sakta tillagas til pulled pork and beef medan dagen gick. Jag har gjort pulled pork en gång tidigare och inte alls blivit imponerad. Men för några helgersedan fick jag smaka detta recept komponerat av kocken Melker och det var riktigt kryddigt, starkt och gott och med en god coleslaw till. Är du nyfiken finns receptet här. Då jag bara hittade en karré i affären tog jag nötkött också och det blev gott det med även om de flesta i sällskapet tyckte att grisköttet var bäst!
Efter lunch gick vi vuxna ner på stan. Vi delade upp oss så vi tjejer gick själva och vi hann med att scanna över ganska många affärer. Jag gjorde två jättefynd!! Ett par vårkängor från Ten Poins i blått skinn som var nedsatta 450 kr till 800 kr och ett par träningsskor från Reebok för 450 kr på kampanjpris, som hade kostat 700 kr. Mycket nöjd var jag! Systern hittade ett par vackra skor för över 3000 kr som fick stå kvar i affären.. Killarna hade hamnat på en pub och vi tog ett glas vin där innan vi gick hem och lagade mat. Innan varmrätten blev det färska vårrullar med inspiration från detta receptet. Knasigt nog bjöd vi på detta förra de var här också, men det var lika gott idag. Bra med lite pyssel vid tillverkningen då fler kan hjälpa till och det blir en trevlig samlingspunkt i köket. Vi kom fram till att de heta räkorna vi hade i kunde skippats. Varken de eller avokadon gav någon smak. Det viktiga är färska mynta- och korianderblad, rättika, morot och vårlök i stavar, glasnudlar, lite hemmagjord majonnäs, hackad chili och hackade jordnötter. Sedan en god sojadippsås! Efter det var vi alla så trötta och mätta att det blev en relativt tidig sänggång.


Visst var de väldigt fina, mina skor!!!

1 kommentar: