Besöksräknare

torsdag 28 november 2013

En riktig bakdag

Idag har det blivit bakning för hela slanten, julig bakning! Först blev det två limpor bröd som kan få följa med till mamma och pappa på julafton.
 Sedan blev det italienska mandelskorpor. Jag har ett så gott recept. Mandeln rostas i panna och råsocker används för mer smak. Jag tillsatte lite rivet apelsinskal så här nu till jul och vips passar de perfekt till en kopp glögg.

Sedan blev det lussekatter. De blev jättefluffiga och fina men lite i mörkaste laget. Jag är bra på degar men urdålig på att passa ugnen!! Det blir man väldigt irriterad på när man lagt ner så mycket jobb på själva baket...
Till sist blev det en Carrot Cake. En äkta amerikansk med rivna morötter, krossad ananas, valnötter och massor med socker, smör och ägg. Ett recept jag haft med mig sedan jag var utbytesstudent 1988-89 i USA. En mycket god kaloribomb! Så nu är jag beredd på objudna gäster..






2 kommentarer:

  1. Vilket bak!!! Det ser riktigt smaskigt ut. Men finast är du!
    Kram mamma

    SvaraRadera