Besöksräknare

torsdag 21 november 2013

En tulpan på Pontusdan!

Visst var den här tulpanen läcker med sin lilla fransiga kant, nästan som brodyr!! Jag fick en fin bukett av maken. Han hade tänkt ge mig den dagen innan, på Elisabeth-dagen, men så glömde han i sista stund och överraskade mig med den dagen efter istället.
Namnsdagar firas inte så mycket nuförtiden. Min mormor, som också hette Elisabeth som andranamn, var noga med att fira och jag fick alltid årets adventskalender på Elisabethdagen när jag var liten. Den enda tradition min familj har i samband med namnsdagar är att vi på Tomas-dagen 21 dec kokar och smakar på skinkan, då vi inte är hemma över jul och annars får vänta till mellandagarna. På Elisabethdagen blev det i alla fall varmrökt lax och ett glas vitt. Inte fy skam det heller!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar