Besöksräknare

söndag 1 december 2013

Första advent


Nu är stjärnor och ljusstakar framme och det är så mysigt!! Sedan känner jag mig så nöjd över att jag lyckades trycka in 10 sopsäckar i bilen och med Jakobs hjälp åka till tippen och slänga dem. De har stått som ett tråkigt dåligt samvete på vår garageuppfart ett par månader utan att vi tagit tag i dem. När vi nu satte upp utebelysning och gjorde så fint så kände jag att jag verkligen ville bli av med dem innan kylan kommer och de frös fast i garagedörren. Då de stått där i regn och rusk hade vissa av dem tagit in vatten och var stentunga. Först fick jag punktera dem. En brunaktig vätska som inte luktade underbart gott, sipprade ut och sedan fick de en extra sopsäck om sig för att inte läcka i bilen. Jakob och jag fick ta i med allt vad vi kunde för att få dem in i bilen och även för att få dem över containerkanten, men nu är det gjort och det känns så bra!! Som belöning åkte vi till Plantagen och köpte en sockertoppsformad cypress att ha i en kruka utanför ytterdörren. Jakob delade inte min uppfattning om att detta var en belöning utan mer ett straff och satt kvar i bilen under växtinköpet. Vi har helt enkelt inte samma uppfattning om vad som är roligt!
Hoppas ni också haft en mysig söndagskväll.


Visst är det fint med mossa!






1 kommentar:

  1. Ha ha ha jag hann precis fundera över om Jakob tyckte att det var en belöning innan jag läste vidare i texten. Visst är det en mysig tid nu!!kram

    SvaraRadera