Besöksräknare

torsdag 9 juni 2011

Packning

Nu är det inte långt kvar till hemresa!!! I morgon natt åker vi. Det känns lite pirrigt för det känns som att vi kommer att glömma viktiga saker - men jag vet inte riktigt vilka...
Fy vad svårt det är att packa. Jag skrev en lista efter förra sommaren för att det skulle vara lättare i år men så har man ju köpt grejer man gärna vill ta med och så upptäcker man att de funkar bra i ett sommarvarmt sverige men inte i ett regnkallt!
Det är lättare med barnens packning. Speciellt i Oskars garderob finns inte så mycket att ta med som man tror. Jag har tvingat honom att prova de kläder han har i garderoben och då kan det se ut så här:
Det blev inte så många byxor kvar så valen var lätta. Det känns som att han växt en decimeter på det året som gått. Även Jakob har växt rejält men till honom kan man ju plocka från Oskars urväxta byxor. Jeans är något Jakob aldrig använder här så då är det bra att ha olika storlekar att välja på.

I dag har det varit fullt upp med packning, urfrostning av frysen och avskedslunch för en tjej som flyttar hem till Sverige. Även att förhöra Oskar på matte har jag ägnat mig åt idag. Kände mig väldigt ringrostig först men kom sedan in i det och tyckte det var riktigt kul. Oskar och Tomas har nu åkt iväg för att få tandställningen åtdragen. Här nedan ser ni hur den ser ut!



Nu är det slutpackning som gäller. God natt!

2 kommentarer:

  1. Pust! Jag packar o packar.........och funderar & väger (fast det behöver jag nog egentligen inte för såå mycket skall inte med) Nattarbete! Kram L

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha, underbar bild på Oskars byxor!! Nu väntar vi på er!! Åh vad härligt att ni snart kommer!! Kraaam syrran

    SvaraRadera