Besöksräknare

lördag 4 juni 2011

En stolt medaljör!

I går var det Aquatics (simtävling) på skolan för alla i prep 2, åk 4 och 5. Jakob går ju i fyran och hade skrivit upp sig på att tävla i bröstsim. Vi fick ett långt program för dagen och enligt det skulle 25 meter bröstsim för pojkar i åk 4 vara efter lunch, 13.30. Jippi tänkte jag då jag skulle slippa att vara på skolan hela dagen utan kunde åka dit efter lunch. Men tror du de där tiderna stämmer? frågade maken. Visst borde jag tänkt att tider oftast inte hålls i detta land men skolan har faktiskt hållit tiderna på många liknande arrangemang så jag chansade. Dumt.
Mamma Lena som satt där hela dagen då hennes Erik skulle simma 4-5 olika lopp ringde plötsligt och sa att de ändrat ordning på allt och att Jakob skulle simma om 4 tävlingar, alltså ca 20 minuter senare. Jag slängde mig i bilen men det tar 30 minuter att åka till skolan så resultatet fick jag via sms. Erik och Jakob hade kommit så lika att det inte gick att se från läktaren vem som vann. Det visade sig att Jakob kommit precis före Erik men en kille i ett annat heat hade simmat ännu snabbare så han blev etta. Vilken tur att Lena var där och hejade på Jakob! Han hade skinit som en sol på prispallen och det var Lena som fått dela ut medaljerna!
När jag väl kom så visade han stolt upp medaljen. Då han gjort en så bra tid trodde jag han skulle få simma stafetten där de tävlar husvis, men hans hus "Phoenix" var så överlägsna i Jakobs årskurs så de gjorde en gemensam stafett och då fanns den en femma som simmade bröstsimmet. Tror även att de ville korta ner programmet och avsluta tidigt. Sist blev det pokalutdelning för bästa individuella prestationerna. Erik vann pokalen i åk 4 pojkar och han hade ett helt knippe medaljer. Jätteduktig var han! Vill ni se Erik och Jakob på prispallen så läs här.

3 kommentarer:

  1. Grattis Jakob! Kanonbra simmat! Så kul att du fick med dig en medalj hem!! Värsta äran att få dela ut medaljerna till er. Hoppas du inte blev alltför generad av kindpussen:) Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Åh superduktiga Jakob!! Massor med grattiskramar från oss på granbacken!!:)

    SvaraRadera
  3. Dem var så duktiga! Hela jag var nervös, jag visste ju inte hur Jakob simmade och om han skulle vara ledsen om det inte gick bra, du som inte hunnit dit! Så fel jag hade! Riktigt bra fart fick han upp kämpen i slutet, WOW! En silvermedalj är så coolt! Jag är så stolt över Erik också förståss....
    Duktiga killar de där!! ♥ :)

    SvaraRadera