Besöksräknare

torsdag 8 maj 2014

Ny örtagård

Trist att det regnar! Men bra för växterna. Det är verkligen torrt i jorden just nu. Jag grävde upp en del av ett land häromdagen. Landet sitter vid garaget precis under utevattenkranen. Jag har länge tyckt det var lite jobbigt att inte kunna ställa ner t ex en vattenkanna under kranen utan alltid stå och hålla den lite snett ut från kroppen över landet. Nu försvann en stor del av de starkväxande praktlysingarna och istället lade jag en bit skiffer under kranen och planterade örtkryddor i landet. 
Jag har länge saknat örter i landet. Har haft dem i krukor men det är så bra att ha lite i trädgården att ta av så nu har jag grävt ner oregano, timjan, dragon, salvia, mynta och citronmeliss. Och så fick några gullvivor som jag räddade undan gräsklipparen i Tämta, flytta det med. Jag ska komplettera med gräslök senare när de jag sått har blivit stora nog att sättas ut. 
Hoppas bara att de klarar sig då landet ligger bara delvis i sol. Kanske slutar med att några träd får gallras...






1 kommentar: