Besöksräknare

lördag 31 maj 2014

Kristi himmelsfärdsdag


I går hade Jakob och jag en mysig dag tillsammans. Han var den enda som ville följa med mig när jag sade att jag ville till Akvarellmuseet i Skärhamn. Tomas skylde på golf och Oskar skulle på dataspelsaktivitet på skolan. Så Jakob och jag packade picnickorgen och åkte iväg själva. Vi bestämde vi oss för att först åka till Pilane gravfält där det finns en skulpturvandring mitt i naturen bland klippor och ängar. Underbart att strosa runt där. Härligt att äta mackor på en klippa i solen och prata om färgerna i naturen och hur man skulle kunna måla av allt vackert. "Det här är mysigt, mamma!" var Jakobs kommentar. 
Sedan åkte vi till akvarellmuseet och såg på Lars Lerins utställning. Han har en fantastisk förmåga att återge ljuset i sina teckningar. Ändå blir inte tavlorna bara vackra bilder då de ofta speglar en ensamhet och sorgsenhet som berör. 
Efter det tog vi en kaffepaus hos min farbror som har stuga på lilla Askerön. Mycket trevligt med nu var Jakob helt slut och somnade under bilfärden hem. Det är ansträngande att tillbringa en helt dag med sin mamma. Men stor lycka för mig!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar