Besöksräknare

söndag 9 juni 2013

Studentfirande och Sveriges nationaldag

Nu får jag hosta upp mig igen vad det gäller blogginlägg. Till mitt försvar ska jag säga att min dator har varit bedrövlig sista tiden och bara stängt av sig!!! Då är något fel, det vet man. Käre maken köpte då en ny hårddisk till den och vips gick den från halt döende till ung och pigg igen. Hårddisken har nog varit sönder minst ett halvår säger maken och han har nog rätt. Den har verkligen varit tråkigt seg att använda. Den jobbiga med en ny hårdisk är alla uppdateringar och installationer av alla program man vill ha på den för de tar sån tid. Och sedan finns ju inte fotona kvar utan ligger i den andra datorn så bloggandet blir lite tröghanterat, tillräckligt mycket för att inte bli av. MEN nu börjar jag på nytt igen alltså!!

Maken har åkt till Indien i 1,5 vecka. Jag är inte avundsjuk alls (nu var jag ironisk - jag hade gärna åkt med och gått lite på de vana gatorna och ätit en god brunch i värmen)!!
Istället drog jag och killarna till Borås i onsdags för att fira fina kusin Johannas student. Det blev en härlig dag med sol och tårfyllda ögon över hur fina ungdomarna var, när de i sina vita kläder rusade ut kära gamla Bäckängskolan.
Johanna är yngsta barnet i svågern och svägerskans barnaskara. Hon är vårt gudbarn och har alltid varit den lilla. Men onsdags såg man att även hon började bli vuxen. Det är härligt när barnen kommer över den truliga tonårstiden och börjar dela med sig av sitt liv och börjar prata med en igen. Man kan ha en konversation. Roligt att se barnen växa upp till fina vuxna. Jakob räknar dock fortfarande Johannas som barn och kunde inte förstå varför hon skulle önska sig vinglas. Vad skulle hon ha dem till?!!
Fina Johanna

Efter firandet drog vi ut till Tämta och sov över. Vi var ju lediga i torsdags och då passade vi på att åka dit och fixa lite. För min del blev det att sätta upp nya tapeter i köket och barnen kämpade med att klippa den 20 cm höga gräsmattan. Två gånger fick de klippa framsidan innan den blev acceptabel. Sedan ägnade Oskar och jag en timme åt att pallra upp båtkärran (med båten ovanpå!!) på stenblock, då maken gärna ville få däcken till Göteborg för att kunna laga dem. De hade ingen luft i och satt med jättehårt med rostiga muttrar. Alla Tämtas mygg gjorde oss sällskap men med ett antikt myggspray från 80-talet (som luktade scoutläger) och en flaska 5-56 så klarade vi uppgiften.
Så här snyggt blev köket:
Lite dålig bild då jag bara hade mobilen att ta med!

Fondtapet i närbild!


1 kommentar:

  1. Det blev kanon bra med nya tapeter. Inför midsommar händer det alltid nya saker i Tämta. /Tomas

    SvaraRadera