Besöksräknare

måndag 6 maj 2013

Stugspackel

I helgen var vi i stugan i Tämta för första gången i år. Vi åkte inte förrän på lördag morgon så att huset hade hela dagen på sig att bli varmt. Ibland kan första övernattningen vara kall med fuktiga sängkläder och väldigt omysigt. Man fantiserar om att sätta på kaminen - som man inte har!
Den här gången var maken pigg på att städa. Han hade nämligen köpt en fönsterskrapa som själv sög in vattnet och den var han väldigt sugen på att testa. Jag var däremot sugen på att använda spacklet på tapetskarvarna i köket. I säkert 10 år har vi haft plastmatta på nästan hela golvet. Ca 30 cm har saknat matta och undergolvet har där tittat fram. Vi flyttade nämligen en vägg, då för tio årsedan, för att kunna ha kylskåpet inbyggt istället för stående mitt på golvet. Sedan dess har vi funderat på vilken typ av golv vi skulle lägga in. Men förra sommaren tröttnade jag och vi köpte ett laminatgolv i mörkare nyans och nu har vi ett helt golv men väggar i åttiotalsgult som lyser emot en, i olika solblekta nyanser.
Om min make var så smart när han tvättade fönstrena i köket innan jag ens fått fram spacklet och sandpappret kan diskuteras. Men de blev ju rena på utsidan!
Det kändes så härligt att spackla och slipa lite. Jag har verkligen saknat att fixa med sånt här under indientiden och jag njöt verkligen av att slipa och måla lister. Nu är alla skarvar slipade och det är bara att leta upp en fin tapet och tapetsera nästa gång vi åker dit. Det kommer att bli så fint!!!


Det var då det var modernt med bård.
Har hört att gult är på ingång igen. Kanske skulle behållt tapeten?
Här ser ni det nya golvet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar