Besöksräknare

onsdag 1 maj 2013

En effektiv make

I dag blev som igår för mig - en väldigt lugn dag i soffan. Jag har inte feber idag men är inte bra och har fortfarande knappt någon röst. I bland när jag ligger så luras jag att tro att jag är bra men så går jag uppför trappan och blir jätteandfådd och inser att jag inte är fullt frisk ändå.
Käre maken verkar dock gå på högsta växel! Klockan sju åkte han hemifrån. Här utanför på gatan mötte han några Chalmerister med cortègerockar på väg hem från nattens festande! Det var ett tag sedan vår kväll slutade vid sju på morgonen!!
Det som fick honom att gå upp så tidigt var ju golf såklart! Efter en runda med en kompis kom han hem och fick med sig Jakob ut i trädgården för att köra mossrivaren. Efter tre varv och 6 sopsäckar med ihopkrattad mossa fixade han med gödsel och topdressing på gräsmattan. Sedan tog vi en fika i solen och sedan fortsatte han med att slipa entréräcket. När han tillslut kom in såg han ut som en mjölnare av allt slipdamm.
Den stackars chalmeristen vi hyr ut till i källaren hade den nog jobbigt med huvudvärken när Tomas först körde mossrivaren och sedan slipmaskinen! Tur att han golfade på förmiddagen och inte satte igång med "oljuden" förrän efter lunch.
En mossfri (och nästan gräsfri!!) gräsmatta
Slipning av räcke

3 kommentarer:

  1. Vem bryr sig om den?!! Huvudsaken var ju fixandet här hemma!!!
    ;) Åsa

    SvaraRadera
  2. Golfen kändes bra de sista nio faktiskt. Vill bara korrigera antalet mossäckar till 7. Mycket mossa blev det...../Tomas

    SvaraRadera