Besöksräknare

söndag 20 december 2009

Arbetskraft är billigt i Indien


Johan PA och jag var ute och spelade golf för någon vecka sedan.
En fanastisk runda! Lite småkylig i början, runt 18 grader och dagg i gräset, precis som en runda i Sverige. Skillnaden är ju att man här slipper att bära klubborna själv. För 30 kr kommer någon och rullar vagnen åt en och ger goda råd. Denna gången fick jag en som gav många råd men kanske inte så bra. Han ville att jag skulle ta trä femman för att slå knappa 110 meter.... På åttans green kom en svärm av en bisort som är ca 40-45 mm långa. Först så böjde vi oss ner för att ducka, men tillslut låg vi ner. Då var det helt svart ovanför huvudet. Caddien sa bara "Stay down" "Very dangerous".
På väg till bana håller man på med att såga ner ett enormt träd på gissningsvis 4 m i diameter (?). Det är enomst och fyra gubbar sitter runt trädet för att såga ner det. Givetvis gör man det förhand med en slö klinga. Jag hörde att veckan hörde jag att de fortfarande höll på så det kommer nog ta några veckor till. När jag skulle ta en bild så spang en gubbe som låg och slappade lite fram för att vara längst fram i bild. De är lite linslusar.....Som sagt arbetskraft är billigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar