Besöksräknare

söndag 29 november 2009

Royal Enfield

Det finns tre starka intressenter på en Royal Enfield här i Palm Meadows (Kjell, Tomas och Partik). Frågan är ju egentligen varför skall man inte köpa en? Jag har inte kommit på något bra svar på den frågan än faktiskt. Man har släppt en classic variant som som skall ge lite 50-tals känsla. Kjell hade pratat med dem och de körde helt enkelt hit en MC så att vi fick provköra hemma i Palm Meadows. Det är väldigt cool men färgen kändes inte helt rätt. Egentligen skulle jag ha velat ha en med en trekantig sadel bak också men försäljaren sa att den skulle bli för svampig att köra med en fjädrad passagerare sadel. Jag skall köpa en svart hoj tror jag och ha nummerplåten längs med skärmen. Skyddet och handtaget för att passagerare med Saris plockar jag nog av för Åsa kommer troligen inte sitta på sidan om hon åker med och Sari och MC åkning tycker hon inte riktigt hör ihop. Jag har försökt få henna att ta körkort också men har inte lyckats övertyga henne än. Som denna stod kostade den 140 000 rs inklusive skatt, försäkring och registrering.

Motorn är på 500cc och ljudet är helt enormt. Men jag körde bara inne på området så jag körde inte så fort.

1 kommentar:

  1. Nu snackar vi!
    Jag kan köpa en av dig när du kommer hem! :)
    //Thure

    SvaraRadera