Besöksräknare

måndag 28 juni 2010

Bilkörning i Sverige

I Indien funderade jag lite över hur jag skulle klara av bilkörningen i Sverige då jag inte kört på ett år. Det mest ovana var att ratten här satt på vänster sida för man hade liksom blivit van vid att ha ratten till höger. Men bara jag startat bilen kände jag att körningen satt i ryggmärgen och inte var något problem. Mycket beror det nog också på att jag faktiskt inte kört bilen i Indien och därför inte lärt om det. Jag körde i Borås och sedan i Göteborg utan några som helst problem...förrän härom dagen. Vi hade varit i Tämta och städat ur inför midsommar och jag skulle föra ut från vår lilla väg ut på stora vägen. Jag stannade och tittade. Sedan svängde jag åt höger. Plötsligt mötte jag en motorcykel på min körsida. Han ska väl gena i svängen tänkte jag och gav honom plats när jag plötsligt i backspegeln fick se att den bil som svängt ut efter mig låg på andra sidan vägen! Jag hade kört ut på fel sida vägen och inte haft en tanke på att jag kunde ha hamnat fel utan trott att mc-föraren genade på min sida!! Skrämmande. Det var nog meningen att jag skulle få möte av en mc och inte av en bil. Lite omskakad körde jag över på rätt sida men jag tror inte att jag kommer att göra om misstaget.

2 kommentarer:

  1. Vi saknar er jättemkt redan!! jag vill träffa er snart igen... :'(
    kram nora :)

    SvaraRadera
  2. Hoppsan! Ta det lugnt är du snäll. Vill absolut ha er tillbaka till Bangalore efter sommaren så bli inte några långliggare på något Lasarett! Kram från Lindome

    SvaraRadera