Besöksräknare

torsdag 6 december 2012

Nötter i ny tappning

Jag trivs väldigt bra på mitt jobb. Det är ett mysigt gäng som jobbar där. En av traditionerna de har är att ha en pysselkväll. Då får man ta med barnen, något att pyssla med och så hade man knytis med glögg, gröt och smått och gott. Jakob och jag åkte först ner på stan och handlade lite ny färg då den gamla torkat av att ligga i förrådet i tre år. Sedan åkte vi och pysslade.
Jakob är verkligen duktig på att få till det. Vi såg modeller på snögubbar men det är ju ingen sport att köpa en färdig sats. Framförallt stör det mig verkligen när redan ansiktet är målat för det vill man ju väldigt gärna göra själv så det blir så där personlighet.( Ansiktena tycker jag för övrigt är väldigt viktiga på alla prydnadssaker eller leksaker man köper. Jag köper inte en tomte som har ett tråkigt ansikte men jag kan helt falla för en liten filur som ser så där charmig ut!) Jakob lyckades i alla fall göra en jättefin snögubbe av olika storlekar på flörtkulor. Sedan gjorde vi små figurer av oskalade jordnötter: han gjorde små tomtar och jag små snögubbar. Jättesöta blev de. Får se om de hamnar i granen eller på paketen. Jakob har i all fall paxat några till sitt rum.

Man blir så stolt och glad när man ser hur fina små personer ens barn växer upp till. Jag vet inte om det är åldern eller Indien-erfarenheten, men jag såg så tydligt under kvällen hur öppen och artig han är när han pratar med mina kollegor. Han inte bara svarar utan berättar lite om sina pysselprojekt. Han var väl bland de äldre barnen under kvällen och är ju inte "liten och charmig" längre men alla kom idag och sa hur fin han var!
En kollega sa: Han verkar vara en så fin pojke, både på insidan och utsidan. Det tyckte jag var fint sagt. Och sant!

1 kommentar:

  1. Dom blev ju jättesöta! Jag har ekollonhattar begravda under snön som jag ska försöka leta fram och tina upp!
    Dina barn har alltid varit fina med eller utan Indien, både den lille och store! <3
    Kram på er!!

    SvaraRadera