Besöksräknare

lördag 17 december 2011

Proffsiga julklappsetiketter

I går var det fredagsmys med systerfamiljen. Vi beställde en riktigt julig kvällsmat - tacos !!! Nej, kanske inte så juligt men enkelt och en favorit hos alla barnen. Jag hade förvarnat syster om att jag ville låna lite stämplar för att göra etiketter till julklapparna. Jag vet att man kan köpa sådanna men det är inte lika kul och de är förrresten alltid för små för att rymma de flerradiga rim som är ett krav på klapparna i vår familj.
Nu är ju min syster pysseldrottning så hennes kort och etiketter är på en annan nivå än mina. Hon har så avancerade stansar, ett bibliotek med stämplar och till och med en skärmaskin som hon kopplar till ett ritprogram i datorn så att den skär ut precis de former man vill. Inte konstigt att hon lyckas få så proffsigt resultat. Hon borde faktiskt tillverka och sälja kort och etiketter tycker jag!
Kvällen blev mysig! Barnen var försvunna i ett rum och ägnade sig åt wii-spel och datorer hela kvällen. Makarna kollade på en film (fel!!! Svågern kollade på filmen, Tomas var ett sovande
sällskap till honom) och syster och jag satt i köket och pysslade. Så här underbart fint blev resultatet. Knappt man vill sätta dem på paketen. De skulle passa lika bra i granen!



1 kommentar:

  1. Jag har aldrig haft finare. Hur skall man kunna använda dessa? Tack för att jag fick en bunt. mamma

    SvaraRadera