Besöksräknare

tisdag 6 december 2011

Julig kycklinggryta på tio minuter


Härom dagen så skulle jag få ihop något snabbt till mig barnen. Jag hade redan färdigkokt ris och en sallad så det enda jag behövde göra var något med tre kycklingfileér. Jag följer Helenas blogg "Bara en kaka till" och för ett tag sedan hade hon med ett ett recept på kyckling som var kryddad med bland annat apelsin. Hon skrev att hon är lite skeptisk till mat som innehåller för mycket frukt men hon hade gillat det här receptet. Jag är av samma åsikt som hon vad gäller frukt i mat men jag tänkte att om hon gillade receptet så gör nog jag det också...och det gjorde jag.

Ursprungsreceptet finns här. Jag hade i hackad salladslök ihop med vitlöken och kycklingen när jag brynte den. Se till att inte steka kycklingen färdig utan bara så det får yta för insidan blir färdig sedan då det får puttra lite och vad är väl tråkigare än gummiaktigt hårda kycklingbitar?! Jag tillsatte även ett par morötter i bitar och mot slutet, en paprika - även den i bitar.
Jag använde en burk cocosmjölk då jag bara hade en skvätt grädde. Sedan tog jag en matsked sweet chilisås då jag inte hade sambal oelek.
Gott blev det i alla fall och snabbt gick det. Så snabbt att inte barnen hann komma ner och tjata om att det var hungriga och ville ha mat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar