Besöksräknare

söndag 19 januari 2014

Småfix

I helgen har det varit småfix här i huset som avbröts med en trevlig middag hos vänner i lördags kväll. Vi har gjort saker som att sätta upp eluttag, fästa upp en spotlight i köket som hängt på trekvart sedan vi flyttade in, skruvat ihop köksstolarna så de inte knakar längre, skottat snö mm. Jag hängde upp de sista tavlorna som stod i ett hörn och fixade till en lampa och nya kuddfodral. Lampan var en IKEA-lampa som jag tänkt slänga men som systern stoppade mig från då hon sa att jag kunde göra om den. Bra idé!! Jag rev loss pappersskärmen som dels fått en reva och som fått massor med bruna fläckar efter Indienvistelsen. Sedan sydde jag på en ny skärm av ett tyg från Indien med påsydda applikationer med vita löv på vit botten.

Före
Efter
Då tavlorna hade lite rött i sig letade jag fram ett sarityg i bomull som var lilarött med guldränder. Det fick bli nya kuddöverdrag. Vad som är kvar att göra är att ordna en ny fotpall eller kanske inte ha någon fotpall alls... Vi får se hur det blir när jag sovit på saken.
Före
Efter!

Efter-bilderna kommer inte helt till sin rätta då de inte togs i samma fina dagsljus som före-bilderna men det blev faktiskt bättre efteråt!

3 kommentarer:

  1. Så fint ni gör överallt! Kram mamma

    SvaraRadera
  2. Lampan blev ju jättebra!! Allt annat med så klart! :)

    SvaraRadera
  3. Snyggt men jag gillar ju de gamla skinnpuffarna! Det har jag nog sagt förut. Låt de få stanna......Kram

    SvaraRadera