Besöksräknare

söndag 8 september 2013

Helgprojekt


Nu när sommaren kändes som att den nästan var över och lusten att vara i stugan och lata sig bytts mot en gnagande känsla av att "att-göra listan" för det egna hemmets projekt behövdes ta tag i - så kom sommaren tillbaka för några dagar! Det hindrade inte oss från att ta tag i vår lista. Inte heller en elak förkylning stoppade mig vilket jag nu grymt får ångra då jag med ett rejält nackspärr, försöker hosta utan att huvudet ska kännas som att det går ur led! 
Tomas lagade sprickor i fasaden medan jag gjorde om en trappa vars steg kommit på glid. Oskar grävde upp brevlådan och ställde den med luckan mot gatan enl önskemål från posten och Jakob klippte gräset. Sedan började det lite större projektet att kapa den 5 meter höga  tujahäcken till ca 3 meter. Faktum är att när den nu nästan är klar är den lite som tandraden på en gammal trollkärring. Det fattas lite grenar här och var och eftersom grenarna sluttar ner så sticker stammarna upp som på ett kalhygge! Tomas är orolig men jag tror att det rättar till sig...eller så dör de och då får vi sätta nya! 
I morgon får vi fixa ordning lite mer men efter att ha kört kvistkvarnen hela dagen orkar inte min stackars nacke mer. 
"Min" trappa
Den halvklippta tujahäcken 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar